Gein met je konijn wint beste dierenwelzijnsproject 2014

In Prijs

Een korte cursus voor het hele gezin om meer te leren over je konijn of cavia. Een slim en innovatief idee van kinderboerderij de Ulebelt in Deventer waarmee ze als winnaar uit de bus kwamen voor de Ida Zilverschoonprijs 2014. Een geldprijs van € 2.500,- die uitgereikt wordt voor het beste dierenwelzijnsproject.

Kinderboerderij de Ulebelt is een ouder/kindcursus gestart voor gezinnen die hun konijn of cavia graag een plezierig en uitdagend leven willen bieden. Tenslotte wil een konijn of cavia ook meer dan alleen een schoon hok en voldoende te eten: uitdaging en spelletjes vinden deze dieren ook leuk, net als hun baasjes! Om hier meer over te leren en mee te oefenen, is deze korte cursus ontwikkeld. Tijdens de bijeenkomsten leren ouder en kind meer hun huisdier, met heel praktische zaken zoals spelletjes met je cavia/konijn, zindelijkheid (konijn) en hanteren van de dieren. Zo krijgen de deelnemers veel meer begrip voor het welzijn van hun huisdier en zullen kinderen met veel meer plezier de verzorging van hun huisdier oppakken. De training wordt verzorgd door een ervaren dierengedragskundige.

Vanwege de hoge kwaliteit van de inzendingen en de positieve inzet van de kinderboerderijen, wil de stichting in het najaar van 2015 een vervolg geven aan de Ida Zilverschoonprijs voor kinderboerderijen.

Van harte gefeliciteerd, tot slot nog een aantal foto’s van de feestelijke uitreiking: